Plattegrond

SCHETS4-01

De Tolhuistuin ligt tegenover het Centraal Station van Amsterdam. Aan de IJ-zijde van het station neemt je pont ‘Buiksloterwegveer’ om er te komen. De pont vaart 24/7. De overtocht duurt nog geen drie minuten en is gratis.

De zalen:
De (concert)zalen bevinden zich in het gebouw dat je direct na het aanmeren van de pont, links ziet liggen. Het adres is: IJpromenade 2 (bekijk op Google Maps).

Het kantoor van de Stichting, het Tuinhuis en het Park:
Let op! De ingang van het Park (en het Tuinhuis) van de Tolhuistuin is wanneer je vanaf de pont komt aan de andere kant van het terrein. Het adres is Tolhuisweg 5, in de bocht van de Buiksloterweg. Deze ingang is 3 minuten lopen vanaf de pont (rechtdoor, daarna linksaf). Ook het kantoor van Stichting Tolhuistuin en de overige villa’s bevinden zich daar.

Wat is waar?
Vanaf de pont neem je de grote trap en wandel je zo Café-Restaurant THT binnen, evenals de expositieruimte van Framer Framed en de hiphopschool van Solid Ground Movement. De ingang van de IJzaal, Concertzaal en Tuinzaal vind je beneden, links van de trap.

Openbaar vervoer vanuit het centrum: Neem de pont achter het CS (Buiksloterwegveer) die elke 5 minuten naar de overkant vaart. De overtocht duurt ongeveer 3 minuten. De pont gaat dag en nacht, 24 uur per dag. Kijk op de dienstregeling GVB voor de vertrektijden.

Openbaar vervoer vanuit Noord: Vanuit de Molenwijk (Stellingweg) of vanaf het Waterlandplein is de Tolhuistuin te bereiken met bus 38. Op zaterdag rijdt bus 38 om de 12 minuten. Op zondag rijdt bus 38 om het half uur.

Met de auto: Klik hier voor routebeschrijving.

Parkeren: Let op: in de omgeving van de Tolhuistuin zijn zeer beperkte parkeermogelijkheden.