Partners & Huurders

Stichting Tolhuistuin werkt op het terrein samen met o.a. Paradiso Noord, café-restaurant THT, Framer Framed en Solid Ground Movement.

Op het terrein

De voormalige portierswoningen van de Tolhuistuin, zijn bewoond door Excelsior RecordingsBeggars Group NL en Frans Hagenaars Sound Enterprise, die hier zijn opnamestudio heeft. Tussen zijn studio en de nieuwe zalen van het Tolhuistuin gebouw aan het IJ, komen kabels te liggen waarmee rechtstreeks live concerten opgenomen kunnen worden.

Staalvilla_Tolhuistuin_1957

Staalvilla

Vroeger was in dit pand de bedrijfsgeneeskundige dienst van Shell gehuisvest. Nu zit er Staalvilla, dit is een collectief van cultureel ondernemers en kunstenaars. In het pand zitten o.a. ArchisGolfstromen, SLAA, Metahaven, ASNOVA, MonnikFast Facts,  Woest ProductiesFramer FramedHoax.

ilo-poortgebouw-tolhuistuin

Poortgebouw

De voormalige controlekamer van Shell, aan de Noordkant van het Tolhuistuinterrein, huisvest een groot aantal (creatieve) bedrijven die onderdeel uit maken van de het Tolhuistuinlandschap. In het Poortgebouw zit op de benedenverdieping de Open Coop, een beta-test plek, een fysieke en publieke maakplek in de stad waar ideeën en vraagstukken die nog niet helemaal uitgewerkt zijn al getest kunnen worden en verder ontwikkeld worden. Een plek in de stad waar verschillende disciplines (techniek, design, kunst, media) samenwerken aan concrete cases die worden neergelegd door de leden.

Op de bovenverdieping van het Poortgebouw huizen: Into the Great Wide OpenILO & Henk van der Geest, Stroom Management, theatergroep Nieuwe HeldenJonas StaalFIBER, Radar Agency en BureauBoven een collectief van journalisten: Adinda Akkermans, Emmie Kollau, Roos Menkhorst, Catrien Spijkerman en Mira Zeehandelaar.