Over Stichting Tolhuistuin

Precies op de plek tussen Centraal Station, waar de hele wereld Amsterdam binnenrolt en de talrijke kleine werelden van Noord, ligt de Tolhuistuin.

Dit complex bestaat uit een park, een groot publieksgebouw en 4 karakteristieke bedrijfsverzamelgebouwen. In de bedrijfsverzamelgebouwen huizen creatieve ondernemers: journalisten, ontwerpers, theatermakers, filmmakers, architecten, muzikanten, agentschappen, uitgevers, festivalorganisaties, programmamakers etc. In het publieksgebouw bevindt zich café-Restaurant THT, twee dansstudio’s, Tip Noord, een expositieruimte en diverse zalen die geprogrammeerd worden door o.a. Stichting Tolhuistuin en Paradiso (Noord).

Stichting Tolhuistuin

Stichting Tolhuistuin is initiatiefnemer en hoofdhuurder van de Tolhuistuin. Samen met onze horeca partner, café-restaurant THT, Paradiso en de huurders van de bedrijfsgebouwen bespelen we het terrein, de tuin en het grote publieksgebouw. Stichting Tolhuistuin is naast initiatiefnemer en hoofdhuurder vooral ook een programmerende partij en als grootstedelijke buurtaccommodatie onderdeel van het kunstenplan.